sobota, 26 lipca 2014

Kopytka leniwe z ziemniakami i serem


Składniki:

  • 500 g ugotowanych i ubitych ziemniaków 
  • 500 g twarogu
  • 1 jajko
  • Mąka pszenna (ok. 6 łyżek)
Wykonanie:

Jeśli ziemniaki są “wczorajsze”, to trzeba podziabać je tłuczkiem do ziemniaków, podlać odrobiną wody, postawić na gazie, przykryć i niech się podgrzeją. Nie zaszkodzi kilka razy zamieszać – generalnie chodzi o to, żeby zmiękły i dały się ładnie ubić, a potem mieszać. Jeśli są “dzisiejsze”, to trzeba je przestudzić, mają mieć temperaturę pokojową lub ciut wyższą.

Żeby nie było potem za dużo mycia, to całość przygotowałam w garnku z którego pochodziły ziemniaki. Dla bezpieczności ubić je jeszcze raz, dodać ser, jajko i ubić znów tłuczkiem do ziemniaków – całość ładnie się wymiesza, a ręce zostaną tymczasem czyste. Wyrównać, wybrać 1/4 masy, w jej miejsce wsypać mąkę – teraz całość raz jeszcze z grubsza wymieszać, robiłam to tłuczkiem. Powoli i bez gwałtownych ruchów, żeby mąka nie zaczęła zwiedzać sąsiedniej gminy.
Całość migruje na stolnicę oprószoną mąką, zarobić to trzeba pobieżnie, uformować w kulę. Moje ciasto podzieliłam na 4 części, każdą uformowałam w wałek – dokładnie tak jak przy kopytkach, tak też i cięłam kluski. Kluski z każdej porcji gotowałam ok. 30 sekund od czasu wypłynięcia na powierzchnię.
Gdyby jakimś cudem zdarzyło się, że pierwsza partia klusek będzie się rozpadać (winimy za to jakość ziemniaków) to do reszty ciasta wystarczy wmieszać 2-3 łyżki mąki więcej.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz